Všeobecné obchodní podmínky

obchodní společnosti
SolarAir s.r.o., se sídlem U Mlýna 55/2, Svitavy 568 02, identifikační číslo: 28956877, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 27115.
Pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adresách www.solarventi.cz, www.dukavetrani.cz, www.centrumvetrani.cz, www.turbovex.cz, 
www.solarair.cz

1.    ÚVODNÍ USTANOVENÍ


1.1.   Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti, se sídlem U Mlýna 55/2, Svitavy 568 02, identifikační číslo: 28956877, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 27115 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen  „kupující“)  prostřednictvím  internetového  obchodu  prodávajícího.  Internetové obchody je prodávajícím provozován na webových stránkách umístěných na internetových adresách: www.solarventi.cz, www.dukavetrani.cz, www.centrumvetrani.cz, www.turbovex.cz, www.solarair.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2.   Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3.   Ustanovení  odchylná  od  obchodních  podmínek  je  možné  sjednat  v  kupní  smlouvě. Odchylná  ujednání  v  kupní  smlouvě  mají  přednost  před  ustanoveními  obchodních podmínek.
1.4.   Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní  podmínky  jsou  vyhotoveny  v  českém  jazyce.  Kupní  smlouvu  lze  uzavřít v českém jazyce.
1.5.   Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou  dotčena  práva  a  povinnosti  vzniklá  po  dobu  účinnosti  předchozího  znění obchodních podmínek.

2.    UŽIVATELSKÝ ÚČET


2.1.   Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého   uživatelského   rozhraní.   Ze svého   uživatelského   rozhraní   může   kupující provádět  objednávání  zboží  (dále  jen  „uživatelský  účet“).  V případě,  že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2.   Při  registraci  na  webové  stránce  a  při  objednávání  zboží  je kupující  povinen  uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3.   Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen  zachovávat  mlčenlivost  ohledně  informací  nezbytných  k přístupu  do  jeho uživatelského účtu.
2.4.   Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5.   Prodávající  může  zrušit  uživatelský  účet,  a  to  zejména  v  případě,  kdy  kupující  svůj uživatelský  účet  déle  než  100  dní  nevyužívá,  či  v  případě,  kdy  kupující  poruší  své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6.   Kupující  bere  na  vědomí,  že  uživatelský  účet  nemusí  být  dostupný  nepřetržitě, a to zejména  s ohledem  na  nutnou  údržbu  hardwarového  a  softwarového  vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.


3.    UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY


3.1.   Veškerá  prezentace  zboží  umístěná  ve webovém  rozhraní  obchodu  je informativního charakteru  a prodávající  není  povinen  uzavřít  kupní  smlouvu  ohledně  tohoto  zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2.   Webové   rozhraní   obchodu   obsahuje   informace   o   zboží,   a to včetně   uvedení   cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží mohou být přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Tímto ustanovením není omezena  možnost  prodávajícího  uzavřít  kupní  smlouvu  za individuálně  sjednaných podmínek.
3.3.   Webové  rozhraní  obchodu  obsahuje  také  informace  o nákladech  spojených  s balením a dodáním zboží, a o způsobu a času dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením  a dodáním  zboží  uvedené  ve webovém  rozhraní  obchodu  platí  pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu  zboží  na  straně  kupujícího  zaplacení  minimální  celkové  kupní  ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná  pro  vznik  práva  na dopravu  zboží  zdarma  podle  předchozí  věty,  právo kupujícího  na dopravu  zboží  zdarma  zaniká  a  kupující  je  povinen  dopravu  zboží prodávajícímu uhradit.
3.4.   Pro  objednání  zboží  vyplní  kupující  objednávkový  formulář  ve webovém  rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1.  objednávaném   zboží   (objednávané   zboží   „vloží“   kupující   do   elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2.  způsobu  úhrady  kupní  ceny  zboží,  údaje  o  požadovaném  způsobu  doručení objednávaného zboží a
3.4.3.  informace   o   nákladech   spojených   s dodáním   zboží   (dále   společně   jen   jako „objednávka“).
3.5.   Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na k tomu jasně označené tlačítko. Údaje uvedené v objednávce  jsou  prodávajícím  považovány  za  správné.  Prodávající  neprodleně  po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.6.   Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní  ceny,  předpokládané  náklady  na  dopravu)  požádat  kupujícího  o  dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7.   Smluvní  vztah  mezi  prodávajícím  a  kupujícím  vzniká  doručením  přijetí  objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. 
3.8.   Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti  s uzavřením  kupní  smlouvy  (náklady  na internetové  připojení,  náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

4.    CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY


4.1.   Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

  • v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese U Mlýna 55/2, Svitavy 568 02;
  • v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
  • bezhotovostně   převodem   na   účet   prodávajícího   č.   232645561/0300,   vedený u společnosti ČSOB a.s. (dále jen „účet prodávajícího“);
  • bezhotovostně prostřednictvím platebního systému;
  • bezhotovostně platební kartou;
  • v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru ve výdejně zásilek; prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou.

4.2.   Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3.   Prodávající může požadovat od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
4.4.   V případě platby v hotovosti, na dobírku či ve výdejně zásilek je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do počtu dnů od uzavření kupní smlouvy uvedených na konečném daňovém dokladu - faktuře.
4.5.   V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního  symbolu  platby.  V  případě  bezhotovostní  platby  je  závazek kupujícího  uhradit  kupní  cenu  splněn  okamžikem  připsání  příslušné  částky  na  účet prodávajícího.
4.6.   Prodávající   je   oprávněn,   zejména   v případě,   že   ze   strany   kupujícího   nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před  odesláním  zboží  kupujícímu.  Ustanovení  §  2119  odst.  1  občanského  zákoníku se nepoužije.
4.7.   Případné  slevy  z ceny  zboží  poskytnuté  prodávajícím  kupujícímu  nelze  vzájemně kombinovat.
4.8.   Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

5.    ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY


5.1.   Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
5.1.1.  zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
5.1.2.  zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
5.1.3.  zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil, a
5.1.4.  zvukové  nebo  obrazové  nahrávky  nebo  počítačového  programu  v zapečetěném obalu, pokud jej kupující porušil.
5.2.   Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží, nebo:
5.2.1.  poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
5.2.2.  poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
5.2.3.  první  dodávku  zboží,  je-li  ve  smlouvě  ujednána  pravidelná  dodávka  zboží po ujednanou dobu.
5.3.   Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v čl. 5.2 obchodních podmínek Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář   poskytovaný   prodávajícím,   jenž   tvoří   přílohu   obchodních   podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího obchod@solarair.cz.
5.4.   V případě  odstoupení  od  kupní  smlouvy  se kupní  smlouva  od počátku  ruší.  Zboží kupující  zašle  nebo  předá  prodávajícímu  zpět  bez  zbytečného  odkladu,  nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.5.   V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu  další  náklady.  Odstoupí-li  kupující  od  kupní  smlouvy,  prodávající  není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající obdrží zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
5.6.   Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.7.   V případech,  kdy  má  kupující  v souladu  s  ustanovením  § 1829  odst.  1  občanského zákoníku  právo  od kupní  smlouvy  odstoupit,  je  prodávající  také  oprávněn  kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.8.   Je-li  společně  se  zbožím  poskytnut  kupujícímu  dárek,  je  darovací  smlouva  mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
5.9.   Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před uzavřením kupní smlouvy pokud:
se zboží již nevyrábí
je zboží vyprodáno
se výrazně navýšila cena dodavatele příslušného zboží
V případě, že tato situace nastane, prodávající se zavazuje neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu.

6.    PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ


6.1.   V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2.   Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. 
6.3.   V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené  s opakovaným  doručováním  zboží,  resp.  náklady  spojené  s jiným  způsobem doručení.
6.4.   Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
6.5.   Další  práva  a  povinnosti  stran  při  přepravě  zboží  mohou  upravit  zvláštní  dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
6.6.   Zboží lze vyzvednout osobně po smluvené domluvě (e-mailem, telefonicky), v pracovních dnech v rámci otevírací doby v místě provozovny Prodávajícího. Je možné dohodnout i jinou dobu předání.
Otevírací doba pro osobní odběr: pondělí - pátek: 08:00-15.00
Telefonické spojení: +420 725 136 051
Provozovna Prodávajícího: U Mlýna 55/2, 568 02 Svitavy
Podmínkou osobního odběru zboží je platba v hotovosti nebo potvrzení o přijetí platby na účet Prodávajícího.


7.    PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ


7.1.   Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně  závaznými  právními  předpisy  (zejména  ustanoveními  § 1914  až  1925,  §  2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2.   Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady  prodávajícího  také  na  poskytování  digitálního  obsahu  nebo  služby  digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu kupní smlouvy i z povahy věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.
7.3.   Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
7.3.1.  odpovídá  ujednanému  popisu,  druhu  a  množství,  jakož  i  jakosti,  funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
7.3.2.  je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a 7.3.3.  je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži 
nebo instalaci, a to je možné i v elektronické podobě.
7.4.   Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
7.4.1.  je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
7.4.2.  věc  množstvím,  jakostí  a  dalšími  vlastnostmi,  včetně  životnosti,  funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
7.4.3.  je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a to i třeba jen v elektronické podobě, a
7.4.4.  věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy. 
7.5.   Ustanovení čl. 7.4 obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
7.6.   Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací,  která  byla  podle  kupní  smlouvy  provedena  prodávajícím  nebo  na  jeho odpovědnost. 
7.7.   Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. 
7.8. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu.  Vedle  ujednaných  aktualizací  prodávající  zabezpečí,  že  budou  kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle čl. 7.3 a čl. 7.4 obchodních podmínek, a že bude na jejich dostupnost upozorněn
7.8.1.  po dobu dvou let, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního  obsahu  poskytovány  soustavně  po  určitou  dobu,  a  je-li  ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,
7.8.2.  po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se  posoudí  podle  druhu  a  účelu  věci,  povahy  digitálního  obsahu  nebo  služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření kupní smlouvy a povaze závazku.
7.9.   Ustanovení čl. 7.8 obchodních podmínek neplatí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením  kupní  smlouvy  zvlášť  upozornil,  že  aktualizace  poskytovány  nebudou a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
7.10. Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze  v  důsledku  neprovedené  aktualizace.  To  neplatí  v  případě,  že  kupující  nebyl upozorněn  na  aktualizaci  nebo  na  důsledky  jejího  neprovedení  anebo  aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle čl. 7.8.1 a čl. 7.8.2 obchodních podmínek, má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
7.11. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující  vytknout  vadu,  která  se  na  nich  vyskytne  nebo  projeví  v  době  dvou  let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
7.12. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout  vadu  odstranit,  je-li  to  nemožné  nebo  nepřiměřeně  nákladné  zejména  s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
7.13. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
7.14. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud: 7.14.1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 7.13 obchodních 
podmínek,
7.14.2. se vada projeví opakovaně,
7.14.3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
7.14.4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
7.15. Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. 7.14 obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
7.16. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
7.17. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
7.18. Reklamace  včetně  odstranění  vady  musí  být  vyřízena  a  kupující  o  tom  musí  být informován  nejpozději  do  třiceti  (30)  dnů  ode  dne  uplatnění  reklamace,  pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního  obsahu,  musí  být  reklamace  vyřízena  v  přiměřené  době  s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.
7.19. Po marném uplynutí lhůty podle čl. 7.18 obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.20. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
7.21. Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese U Mlýna 55/2, Svitavy 568 02, telefonicky na čísle +420 725 136 051 či elektronickou poštou na adrese obchod@solarair.cz.
7.22. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po  uplynutí  lhůty,  ve  které  je  třeba  vytknout  vadu,  soud  právo  nepřizná,  pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
7.23. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
7.24. Prodávající či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost.
7.25. Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá:
neopatrným, nevhodným či násilným mechanickým zacházením
používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, než bylo výrobcem určeno zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami
zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí
neodbornou manipulací s vnitřním talířovým ventilem jeho demontáží či blokováním odkrytím  vzduchovodu  a  vniku  pevných  nečistot,  lepkavých  látek  nebo  vláknitých 
materiálů do vnitřní části panelu
7.26. Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu písemně uvedenou kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady). Zjistí-li se, že příčinou problémů   není   reklamovaný   výrobek,   ale   nesprávné   zacházení   kupujícího,   bude reklamace zamítnuta. 
7.27. V  případě,  že  kupující  souhlasí  s  placenou  opravou,  bude  účtována  dle  aktuálního platného ceníku. Prodávající odpovídá za skryté vady zboží, které se objeví při převzetí Kupujícím a během záruční doby.

8.    DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN


8.1.   Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2.   Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
8.3.   Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
8.4.   K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa:    https://adr.coi.cz/cs.    Platformu    pro    řešení    sporů    on-line    nacházející se na internetové  adrese  http://ec.europa.eu/consumers/odr  je možné  využít  při  řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
8.5.   Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha  2,  internetová  adresa:  http://www.evropskyspotrebitel.cz  je kontaktním  místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.6.   Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává  ve  vymezeném  rozsahu  mimo  jiné  dozor  nad  dodržováním  občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.7.   Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8.8.   Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.

9.    OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ


9.1.   Svou  informační  povinnost  vůči  kupujícímu  ve  smyslu  čl.  13  Nařízení  Evropského parlamentu  a  Rady  2016/679  o  ochraně  fyzických  osob  v  souvislosti  se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.


10.  ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES


10.1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních  údajů  kupujícího  pro  účely  zasílání  obchodních  sdělení  plní  prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10.2. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.


11.  DORUČOVÁNÍ


11.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.


12.  ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ


12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující,   který   je spotřebitelem,   zbaven   ochrany,   kterou   mu poskytují   ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
12.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
12.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
12.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
12.5. Kontaktní  údaje  prodávajícího:  adresa  sídla  U  Mlýna  55/2  56802  Svitavy,  adresa elektronické pošty obchod@solarair.cz, telefon +420 725 136 051. Prodávající neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.
Ve Svitavách dne 1.1.2025
SolaAir s.r.o.

 

 

 

VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY


Odesílatel:
Jméno a příjmení:
Bydliště:
(případně e-mail, tel. číslo):
Adresát:
Prodávající: (jméno a příjmení/obchodní firma)
IČ:
Se sídlem:

Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy

Dne ………............. jsem si na Vašich internetových stránkách/v internetovém obchodě objednal zboží ……….., číslo objednávky, v hodnotě …......….. Kč. Objednané zboží jsem obdržel dne ….........……..

Na základě ust. § 1829 odst. 1 ve spojení s ust. § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, využívám svého zákonného práva a odstupuji od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, která se týká výše uvedeného zboží, jež Vám s tímto dopisem zasílám zpět, a zároveň Vás žádám o poukázání kupní ceny ve výši ….........……. Kč a ……...............… Kč za poštovné na můj bankovní účet číslo  nejpozději do 14 dnů od doručení tohoto odstoupení od smlouvy.

V ….......................……. dne ……........................….

                                                                                                                                               Jméno a příjmení spotřebitele (podpis)